Måndag.....

Oj sicken rykande fart denna dag försvann...
Han knappt vakna, kliva upp, ut med hunden, ladda 2 tvättmaskiner, käka frukost för att sen vara på väg till jobb....
Och Nu e jag hemma igen.
 
Nåväl, körde första passet på egen hand idag på nya jobbet.
Mycket att ta in.
Hitta rätt.
Cykla fel - Vända - Cykla rätt.
 
Att vara Undersköterska i hemtjänsten kan vara stressigt.
Ny på jobbet & dessutom vara cyklande undersköterska i kvällspatrullen är SKIT STRESSIGT.
 
 
 
(Bilden lånad från Google.)
 
34 vårdtagare ska ha sin hjälp. Gärna inom ramarna av detta dygn också.
Men jag är så glad att jag tog chansen till denna anställning, trots cykelrunda.

Vårdtagarna är helt underbara.
Min chef & mina samordnare är helt underbara.

Jag ser  bara det positiva med att swischa fram på cykel. Kväll ut & kväll in........
Snyggare lår - Fastare rumpa - Bra motion som leder till bra kondition.
Så Jepp, det är bara win win med detta. :-)

Haft en bra kväll på jobb, nu är jag hemma & ska bara Relaxa lite innan jag knoppar för natten.
På återseende imorgon på bloggen.




 
Over And Out.
 
Much Love
Anki.
 
#1 - - Sassa Ekman:

Hej!

Sassa Ekman heter jag och jag jobbar som producent på ett filmbolag som heter AHA Produktion.
Vi gör en del filmer för Kommunala räkning och just nu är det mycket fokus på att få igenom ”Heltid som norm-avtalet” för Kommunal, och därför gör vi en del inspirationsfilmer om detta.

Kravet är att man är medlem i Kommunal, och att man antingen jobbade deltid men fick en heltid eller att man fortfarande jobbar deltid men vill ha en heltid.
Stämmer detta in på dig? Isf, hojta om du är intresserad! [email protected].

Ha en fin dag!